Document de poziție – Aplicație mobil pentru informare internă ONCR

Obiectiv

Cu scopul de a îmbunătăți comunicarea directă și imediată cu membrii organizației la toate nivelurile organizației, ne propunem să avem o aplicație pentru telefoane mobile prin care să punem la propriu în mâna fiecărui membru toate informațiile care îi sunt utile și prin care putem crea un flux continuu și configurabil de informare pentru toți cercetașii.

Ca pilot, ne propunem să ajungem să avem niște liste generale de distribuție (spre exemplu, toți eXploratorii, toți liderii, toți formatorii, toți membrii echipei executive, toți membrii echipelor de management a Centrelor Locale), urmând a ne propune să extindem, în funcție de rezultate, sistemul atât către grupuri mai configurabile (spre exemplu, “toți eXploratorii și seniorii interesați de evenimente internaționale” sau “toți liderii participanți la un anumit eveniment”, “responsabilii de comunicare din grupurile din București”). 

Pentru simplificare în realizare, forma pilot poate susține și doar canale unidirecționale (prin aplicație), urmând ca bucla de feedback să se închidă prin canale clasice.

Funcționalități

  • Aplicația va trebui să funcționeze pe variante moderne de Android și iOS, incluzând aici și terminale mai modeste; de asemenea, trebuie să existe o variantă simplificată a aplicației (doar istoricul de mesaj și partea de configurări) care să funcționeze într-un browser modern
  • Aplicația va trebui să poată face push notification (alertă) măcar pe platformele Android și iOS, ideal și pe web.
  • Sistemul trebuie să poate susține o funcționalitate bazată pe canale de comunicare pe care se poate împinge conținut (de către administratori) și după care se poate filtra informația (de către utilizatori normali și de către administratori); e OK ca comunicarea să fie unidirecțională (administratori -> (canal) -> utilizator)
  • Sistemul trebuie să aibă o componentă web (accesibilă din browser, opțional de pe mobil), prin care se pot administra canalele (inclusiv subscriberi) și se poate trimite conținut 
    • Autentificarea trebuie să aibă 2FA
    • Resetarea parolei și crearea de administratori se pot face, în primă fază, manual
    • Sistemul trebuie să asigure trasabilitate completă pentru tot fluxul de comunicare (cine a scris, când, ce)
  • Conținutul mesajelor transmise pe canalele definite va fi HTML (links, semantic markup, imagini încărcate din surse externe, fără JavaScrip – limitări similare celor din email-uri HTML sunt OK).
  • Pe toate platformele, atât utilizatorii (subscriberii) cât și administratorii trebuie să poată avea acces la un istoric de mesaje transmise deja, filtrabile după canal și căutabile full-text.
  • Este de dorit (ideal chiar din faza de pilot) o funcționalitate care permite urmărirea până la nivel de subscriber individual a mesajelor primite (au ajuns pe device) și citite (au fost deschise pe device)
    • Într-o etapă imediat ulterioară, pentru anumite categorii de mesaje / canale ne propunem să avem și un mecanism de confirmare activă (de tip DA / NU)
    • Din faza de design aplicația ar trebui să permită o dezvoltare ulterioară care să includă mai multe tipuri de feedback (sondaje integrate, feedback scris) – până atunci vom folosi soluții terțe
  • Este de dorit o integrare încă din prima fază cu Orgo ca provider de autentificare și autorizare, dar și pentru crearea de canale automate în funcție de caracteristici ale utilizatorilor
  • Cu privire la notificări, utilizatorul trebuie să poată opri notificările (pentru 1h sau 1zi) sau (opțional în faza 1) să poată să aleagă o formă de notificare de tip digest, care să adune într-un pachet toate subiectele zilei și să-l notifice, dacă e cazul, o singură dată pe zi, la o oră stabilită de aplicație 
  • Înscrierea (subscribe) utilizatorilor la canale se poate face:
    • Automat, în funcție de date din Orgo (în acest caz, utilizatorul trebuie să aibă posibilitatea de a se dezabona)
    • La alegere, prin accesarea din aplicație a unei liste de canale disponibile pentru acest utilizator
    • Prin invitație, prin accesarea unui link unic

Realizare și costuri

Ținta noastră este să putem oferi membrilor noștri o astfel de aplicație cât mai repede. Momentan o soluție bună pe termen mediu și lung în termeni de costuri și de dezvoltare ulterioară pare dezvoltarea unei aplicații interne prin echipa TECH.  Dacă furnizorul nostru curent (Orgo) sau un alt furnizor de servicii de pe piață oferă măcar o parte din funcționalitățile pe care le căutăm, suntem deschiși să negociem cu acei furnizori și să căutăm și resursele financiare pentru a putea susține astfel de servicii.

Considerăm că e potrivit ca, oricare ar fi soluțiile alese, să facem o probă pilot cu toată echipa națională (EE + CD) sau o parte a ei.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *