Preambul
Dezvoltarea sistemului de formare Woodbadge a adus cu sine și necesitatea creării unor module de formare online (eLearning-uri), în care să fie abordate informațiile teoretice ce urmau să fie transformate în abilități și atitudini pentru participanți în sesiunile față în față, pentru a putea reduce timpul de predare de informații în sesiuni și a putea facilita exerciții și activități cât mai practice și aplicate.
Mai mult decât atât, fiind în perioada de tranziție de la un sistem de formare la woodbadge, eLearning-urile s-au dovedit deja utile pentru participanții la ceea ce numim stagiile de bază (prim ajutor, pedagogie sau introducere în pedagogie și animație) dat fiind faptul că au fost încurajați să le parcurgă înaintea stagiului pentru a deprinde mai multe cunoștințe pe tematică.
Totodată venirea pandemiei a împiedicat livrarea de sesiuni de formare față în față, ele neîncadrându-se în normele și restricțiile numerice și de siguranță. Pentru a putea acoperi, chiar și parțial, nevoia de a forma voluntarii și liderii ce lucrează la ramura de vârstă, s-au transferat o parte din traininguri în sesiuni live online, ele fiind susținute și de conținut prezentat în eLearning-uri, pe care participanții erau încurajați să le urmărească anterior sesiunilor live.
Până în momentul de față nu există și nu a existat o echipă clară care să realizeze toate activitățile necesare dezvoltării de eLearninguri, de la crearea materialelor de curs și a storyboard-urilor (care schițează modelul cursului și includ informațiile, tipul de material digital care va fi folosit pentru a prezenta informațiile (text, imagine, schemă grafică, video, audio, quiz etc.), dar și secvențialitatea în care aceste informații apar în curs), până la crearea cursului în platforma specializată, testarea lui și adăugarea lui pe platforma edu.scout.ro. eLearning-urile create până acum au fost dezvoltate într-un mod ad-hoc și nesistematizat de către diferiți formatori Woodbadge și 2-3 voluntari care au creat partea tehnică (în platformă de creare eLearninguri).
Rezumat
Pentru a completa și susține sistemul de formare propunem crearea unei echipe noi, care să creeze module online de formare, atât pentru nevoile actuale, detaliate în anexa 1, cât și pentru cele viitoare. Scopul modulelor online nu este să înlocuiască formarea față în față (indiferent că vorbim de formarea de bază, Woodbadge sau stagii specializate pe o tematică), ci să o completeze. Astfel în formarea față în față accentul va putea fi pus mai mult pe practică (dezvoltarea de abilități și atitudini), cunoștințele fiind acoperite în online. Totodată aceste module ar sprijini formarea continuă, fiind disponibile pentru reîmprospătarea cunoștințelor pentru toți adulții, atunci când simt nevoia să o facă, pe subiectele și tematicile necesare.
Echipa ar fi integrată în Echipa Națională de Formare și ar fi o echipă permanentă, nu pe proiect, asigurând crearea eLearning-urilor pentru toate structurile naționale.
Responsabilitatea membrilor echipei este să creeze din perspectivă tehnică eLearning-urile, folosindu-se de informațiile și storyboard-urile primite de la echipele de lucru care își doresc crearea acestor module de formare online. Nu stă în atribuțiile membrilor echipei de eLearning căutarea conținutului de training sau crearea conceptului – membrii echipei vor oferi sprijin, consultanță, feedback sau sugestii, în funcție de necesitate, responsabilitatea lor principală fiind crearea cursului în aplicații special create pentru asta (Articulate Storyline sau Rise, Adobe Captivate, Vyond etc.).
Pentru a facilita înțelegerea rolurilor fiecărei părți implicate în crearea unui eLearning va fi necesară crearea unui material care să explice procesul complet (de la idee la existența modului pe platforma de formare) și roluri & responsabilități.
Totodată, pentru a ne asigura că punerea la dispoziție a eLearning-ului (urcarea lui pe platformă), completarea lui de către participanți și monitorizarea realizării lor de către echipele de formatori se realizează într-un mod facil și intuitiv, platforma de eLearning existentă (edu.scout.ro) are nevoie îmbunătățiri sau e necesară dezvoltarea / achiziționarea unei platforme noi de formare. Aceasta ar trebui să poată fi integrată cu membri.scout.ro, pentru o mai bună urmărire a istoricului personal de formare și ar trebui să aibă un set minim de funcționalități, descrise în Anexa 2.
Propunerea de decizie
Consiliul Director:
Art. 1. Mandatează Directorul Executiv și Coordonatorii Strategici să formeze o nouă echipă de lucru la nivel național, până la finalul anului cercetășesc 2021-2022, care să se ocupe de crearea de module online de formare (eLearning-uri).
Art. 2. Solicită DE și CS găsirea unor soluții care să asigure realizarea modulelor necesare în programul Woodbadge până la finalul anului 2022 (ex: proiecte prin care să se asigure angajarea unui Instructional Designer).
Art. 3. Mandatează Echipa Executivă să găsească soluții pentru optimizarea platformei de formare sau achiziționarea unei platforme noi, pentru a fi mai ușor de folosit atât de către cercetași (utilizatori), cât și de către echipa de eLearning, și pentru a fi conectată / integrată cu platforma membri.scout.ro.
Art. 4. Mandatează Echipa Executivă să creeze un material prin care să fie explicat procesul de creare de module de formare online, care să cuprindă și roluri și responsabilități, pentru a putea fi pus la dispoziția tuturor echipelor de lucru și a ușura astfel colaborarea dintre echipe.
Alinierea cu strategia ONCR
Formarea online, prin module de eLearning, face parte din Direcția Strategică Calitatea educației și este o componentă cheie prin care ne propunem să atingem ținta de lideri autentici și integri din Viziunea 2024, susținând atât programul Woodbadge și proiectele transversale (Spiritualitate, Educație pentru Dezvoltare Durabilă, Diversitate și Incluziune etc.), cât și formarea inițială a voluntarilor adulți care vor să sprijine ca scouteri sau ajutoare de lider.
Schimbări preconizate și impact
Prin crearea unei echipe dedicate de eLearning va crește calitatea modulelor de formare online și va scădea timpul de creare sau modificare a acestora.
Odată cu integrarea platformei de eLearning cu membri.scout.ro, utilizatorii vor putea vedea în timp real în contul lor că au finalizat modulele, acest lucru fiind util și Responsabilului de Resurse Umane din CL și organizatorilor evenimentelor regionale sau naționale (oferind o imagine mai clară asupra formării voluntarilor). Totodată această schimbare va ușura procesul de verificare a finalizării modulelor obligatorii în sistemul Woodbadge, pentru formatori.
Buget
- Platformă de eLearning – 10000 lei
- Salariu Instructional designer (perioadă determinată de 3 luni, 6h/zi, cu tot cu taxe)- 5000 lei/lună -> 15.000 lei pentru 3 luni de proiect
Repere legale / statutare
- Statut ONCR, Art 27, alineatul (1) Consiliul Director conduce activitatea ONCR în intervalul dintre sesiunile Adunării Generale.
- Statut ONCR, Art 30, lit c. decide asupra obiectivelor și bugetului proiectelor naționale;
- Regulament ONCR, Art. 44. Consiliul Director conduce activitatea ONCR în intervalul dintre sesiunile Adunării Generale și asigură punerea în execuție a hotărârilor acesteia. Consiliul Director emite Decizii și aprobă Procedurile de Lucru pentru toate structurile ONCR.
- Regulament ONCR, Art 51, alineat (2). Consiliul Director stabilește direcțiile generale de implementare ale obiectivelor strategice, pe care Directorul Executiv le transpune în planul operațional.
- Regulament ONCR, Art. 52, lit c. decide asupra obiectivelor și bugetului proiectelor naționale.
Cursuri existente ce necesită să fie refăcute:
Introducere în cercetășie
Comunicare non-violentă
Dezvoltare durabilă
Dinamica grupului
MOVIS
Spiritualitate
Animație socio-educativă
Prim ajutor
Prim Ajutor – Noțiuni generale
Prim Ajutor – Basic Life Support (BLS)
Prim Ajutor – Alergii
Prim Ajutor – Arsuri
Prim Ajutor – Obstrucția căilor aeriene
Prim Ajutor – Traumatisme și fracturi
Profilul beneficiarului
Lupișori
Temerari
Exploratori
Seniori
Protecția copilului
Drepturile Omului
Siguranța în activități
Tipuri de abuz
Practic în natură
Organizarea unui camp
Rucsacul
Harta
Cursuri existente, ce au nevoie de modificări minore:
Cadrul simbolic
Sistemul de progres și ariile de dezvoltare
Cursuri pending:
Pedagogie
Legea și promisiunea
Fișa de activitate
Planul calendar
Animație
Tipuri de educație
Profilul și rolul animatorului
Joc și joacă
Metode de evaluare
Feedback
Practic în natură:
Montarea cortului
Tehnici de bază în alpinism
Tehnici de supraviețuire
Tipuri de foc
Imagine și reprezentare
Structuri naționale și internaționale
Leadership
Inteligența emoțională
Managementul conflictului
Plan de dezvoltare personală
Tipuri de comunicare
Safe from Harm
Guvernanță Organizațională
Mentorat (Grupuri Externe)
View | Section | Mandatory | Optional* |
User view | Sectiune Login / Autentificare |
| |
Sectiune User Profile / Profil utilizator |
| ||
Sectiune Search / Căutare |
| ||
Sectiune My Learning / Cursuri |
|
| |
Admin view | Sectiune Reports |
|
|
Sectiune Classroom Training |
| ||
Sectiune Content |
| ||
Sectiune Admin |
|
După ce modulul este marcat ca “Modul Finalizat” platforma trebuie să aibă opțiunea de generare a unei diplome care să ateste acest lucru. Diploma poate fi printată ulterior de către utilizator, dacă acesta dorește.
Platforma trebuie să fie conectată și cu membri.scout.ro, informațiile fiind transmise într-un singur sens (de la platforma de eLearning către platforma de gestiune a membrilor). Informațiile transferate sunt numele eLearning-ului și data finalizării.
*Funcționalitățile marcate ca optional sunt pentru situația în care platforma nu ar fi folosită doar pentru gestionarea modulelor de formare online (eLearning), ci și pentru crearea sesiunilor de formare față în față (adăugarea unui curs nou, view calendar, înregistrare direct în platformă, rapoarte etc.)