Ce își propune acest document
Acest document este referința pe baza căreia va fi dezvoltat standardul de activități, definind direcțiile/scopul evenimentelor locale/ regionale/ naționale/ internaționale derulate în programul cercetășesc, stabilirea gradului de obligativitate al acestora (obligatoriu/ ar fi bine să/ opțional) în raportul cu programul cercetășesc, cât și procedura de acreditare a evenimentelor naționale și regionale în cadrul ONCR.
Scopul standardului
- Pot urmări și garanta calitatea educației în astfel de evenimente
- Pot urmări și garanta asumarea de obiective educative PE SISTEMUL PEDAGOGIC propus la nivel național
- Ajuta liderii să identifice activitățile care îndeplinesc criteriile minime de calitate a programului pedagogic
- Ajuta liderii să aleagă acele activități care au sens pentru procesul de dezvoltare a cercetașilor cu care lucrează în acel moment
- Ajuta cercetașii să își propună din timp participarea la anumite evenimente pentru a lucra la abilitățile / comportamentele de care au nevoie pentru obținerea unor badge-uri
Aspecte de conținut
Propunerea trebuie să conțină criteriile minime care trebuie îndeplinite pentru fiecare tip de activitate, dependent de ramura de vârstă, tipul de eveniment și nivelul de deschidere (național/regional), astfel:
- Minimul de arii de dezvoltare care trebuie atinse în activitate
- Numărul de badge-uri (însemne de merit) și/sau obiective atinse pe fiecare în parte
- Minimum de criterii administrative (unde are loc, condiții, etc)
- Prezența elementelor metodei scout
- Minimul de impact în comunitate pe care activitățile trebuie să le aibă
- Numărul minim/maxim de participanți cărui este adresat
- Nr minim/maxim de structuri locale participante/organizatorice
- Număr necesar staff
- Modul de monitorizare și evaluare al activității
- Modul de raportare al activității, pentru tipurile de activități relevante
- Număr minim de activități/tip de activitate într-un an? (ex: dormit la cort, participare la evenimente regionale/naționale/internaționale, etc)
- Compliance checklists SfH
Procedura de acreditare
Evenimente regionale sau naționale pot intra într-un program de acreditare, care le dă aprobare din partea unei structuri create special pentru anumite categorii/pentru activități care ajută la îndeplinirea unor obiective educative / obținerii unor badge-uri.
În cazul campurilor naționale acreditarea este obligatorie.
Totodată, propunerea trebuie să cuprindă și modul de acordare al acreditării:
- Procedura prin care se trimite cererea de acreditare (prin ce canal, cui, când, de către cine etc.)
- Informațiile / documentele necesare
- Limitările temporale (cu cât timp înainte trebuie trimise informațiile, cât durează evaluarea, în cât timp primesc decizia, ce perioadă au la dispoziție pentru a rezolva din nereguli, dacă e cazul etc.)
- Modul de transmitere a deciziei și a feedback-ului
- Din cine e formată (și cum) comisia de evaluare?
- Modul de urmărire / verificare al implementării planului și de oferire de consultanță/ feedback
Procedura trebuie să conțină și în ce formă se acordă acreditarea (dacă e un element fizic, prezența pe un site oficial etc.) și modul în care liderii din organizație pot verifica evenimentele în timp real.
Procedura trebuie să conțină și mențiunea că accesul la materialele și resursele ONCR se poate face doar dacă evenimentul primește acreditare.
Totodată echipa va defini și ce tipuri de acreditări se pot oferi (de ex: Camp național pentru aria de dezvoltare x, Camp național pentru însemnele de merit x, y, etc)
Este important de menționat că echipa care acreditează evenimentele este, în primul rând, o echipă care ajută/sprijină echipele de lucru ale evenimentelor să ajungă în punctul în care îndeplinesc criteriile minime de acreditare și acoperă obiectivele educaționale din propunerea pedagogică de la ramură de vârstă căreia i se adresează: validează programul asigurându-se că e creat pe nevoile reale ale grupei de vârstă vizate și urmărește propunerea pedagogică specifică, sprijină cu idei și posibile soluții, lucrează, în limite agreate la începutul colaborării, alături de echipa de lucru pentru ca evenimentul să fie într-adevăr un succes în organizație. Sunt consultanți, membri în Echipa Națională de Programe, care vin în sprijinul echipelor de lucru, iar partea de validare a condițiilor necesare acreditării este doar o mică parte din activitatea lor (ei având un rol important și în proiectul de revizuire a pedagogiei cercetășești, în sprijinirea centrelor locale punctual, la cerere și nevoie, cât și în alte proiecte pedagogice dezvoltate la nivel național). Rolul lor aici este să vadă punctele slabe și să lucreze cu echipa evenimentului pentru a le rezolva.
Pingback: Concluzii ateliere Adunarea Generală 2019 - Consiliul Director