Document de poziție – Make Scouting Cool (Again)!

Ce își propune acest document:

Documentul își propune să seteze cadrul pentru elaborarea planului de acțiune/ strategia organizației privind atragerea și retenția liderilor autentici și integri de care are nevoie cercetășia din România. Pornind de la existența deficitului de resursă umană cu care se confruntă în prezent nivelul local al organizației noastre, documentul de poziție dorește să ofere atât direcția, cât și aspectele de conținut în baza cărora vor fi create și implementate cele trei acțiuni incluse sub umbrela Make Scouting Cool (Again)! și identificate ca având potențialul de a contribui la soluționarea acestei probleme:

  • Identificarea și dezvoltarea unui set de beneficii pentru lideri;
  • Crearea unui starter pack care să ușureze povara conceperii de programe și activități cercetășești;
  • Crearea unor template-uri pentru campanii locale de recrutare.

Alături de Woodbadge, MOVIS, analiza fezabilității unei fundații și a oportunității preluării sub umbrela ONCR a Asociației Cercetașilor Adulți, Make Scouting Cool (Again!) reprezintă unul dintre proiectele prioritare incluse în PS 3: COOL – Cercetășia accesibilă și atractivă pentru adulți.

Scop:

  • Să contribuie la identificarea, dezvoltarea și promovarea beneficiilor pentru adulții și liderii cercetași;
  • Să ofere instrumentele necesare pentru pentru a asigura o calitate minimă a activităților cercetășești de bază și pentru a ușura munca liderilor în crearea de fișe de activități;
  • Să netezească curba de învățare pentru adulții nou intrați în cercetășie.

Aspecte de conținut:

  • Identificarea și dezvoltarea unui set de beneficii pentru lideri
    • Beneficii intangibile: facilitarea participării la evenimente naționale/ internaționale, crearea unor contexte de networking, crearea oportunităților de dezvoltare personală, atmosferă deschisă, contribuția la crearea unei lumi mai bune și la dezvoltarea tinerilor;
    • Beneficii tangibile: reduceri pentru anumite produse, eveniment/moment dedicat liderilor, Starter Pack;
    • Recunoaștere: exemplu: acordarea unei diplome/premiu pentru o activitate, acordarea distincției de membru de onoare, contracte de voluntariat etc.
  • Starter Pack (instrument care sa faciliteze coborârea barierei de intrare dpdv al creării de programe pentru adulții care vor sa facă cercetășie)
    • Corelat cu Pedagogia Cercetășească;
    • Conține un pachet de instrumente de lucru și materiale suport pentru lucrul la ramura de vârstă;
    • Conține materiale suport pentru inițierea în cercetășie și consolidarea și retenția informațiilor pe această temă;
    • Conține informații despre parcursul adultului în cercetășie și oportunitățile de implicare, dar și de creștere în cadrul organizației;
    • Guidelines (norme de aplicare) – un buddy/mentor la nivel local până la momentul depunerii Promisiunii de Cercetaș;
    • Ușor de parcurs și intuitiv (colaborare cu o echipă de imagine/specialiști design grafic);
    • Challenge Cards – exemplu: în prima săptămână află despre tradițiile Centrului tău Local; în pachet pot exista și carduri goale, pe care Centrul Local le poate personaliza;
    • Instrumente suport adiționale, precum cele create pentru EDD și SPIRIT;
  • Campanie promovare/prezentare – template-uri pentru campanii locale de recrutare
    • Promovare:
      • Campanie de promovare corelată cu strategia de comunicare ONCR;
      • Model mapă de prezentare pentru a facilita obținerea de sponsorizări în plan regional/local (plus ghid de obținere fonduri în plan local).
    • Recrutare:
      • Campanii locale de recrutare adulți (template de campanie, ghid de cum să ajungi la un public cât mai larg);
      • Recomandări/tips&tricks de activități ce pot fi desfășurate alături de adulți în urma recrutării (exemplu: camp de părinți, ieșire în natură cu voluntarii adulți, seri de socializare);
      • Ghid pentru Centrele Locale (pași de urmat și elemente cheie de care trebuie să țină cont în procesul de recrutare). 

Echipă necesară pentru etapa de creare: 4-5 persoane (2 imagine, 2-3 conținut).

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *